tisdag 3 maj 2011

Att bära kavaj.


Min somarrjacka har sett sina bästa dagar, jag väljer att använda min gamla kavaj som sommarjacka.
Att bära kavaj som vardagsplagg har inneburit en del förändringar i mitt liv, dels får jag kvitto överallt, precis som folk tänker "han har ju kavaj, han är noga med att få kvitto" det är jag inte.Bär man både överrock + kavaj så har det hänt att folk (ofta äldre) börjar prata med mig vid busshållplatsen eller på Sabis, det vill jag inte, ofta är det gnäll om att bussen är sen eller att brödet är gammalt, dom tänker antagligen "han har kavaj, han vill ha ordning och reda, bussen ska vara i tid och brödet ska vara färskt"...och det vill jag väl iofs.
När riktiga sommaren sätter i gång tänkte jag ta det steget längre genom att bära vit skjorta så ofta som möjligt, bara för att se hur följderna blir av det.

Inga kommentarer: